mandag 2. mai 2011

Marie-besøk, tomtearbeid og insektsskrekk..

En uke siden sist, gud hvor fort tida går..! :)

På tirsdag i forige uke kom Marie, gudmora til Sophia på en liten snarvisitt til Bodø, og vi var så heldig å få besøk! Marie og Marius flytta til Mosjøen i fjor høst siden Marius fikk seg jobb der nede, men de er dyyypt savna her hjemme i Bodø, så krysser fingrene for at de vender nesa nordover igjen snart.
  Sophia var ikke skeptisk i det hele tatt selv om hun ikke har sett Marie på et par måneder!

I går dro jeg, Alexander, David (broren til Alex), pappan til Alex, og min pappa ut på tomta for å hogge ned noen trær! Var så utrolig morsomt å komme i gang der ute, og vi fikk sett hvor stor plass vi faktisk har! Tok med kameraet, men det døde ut etter 5 min, så fikk bare tatt noen få bilder. Skal utover igjen i ettermiddag så skal ta noen nye bilder da! Synd jeg ikke fikk bilde av pappa med motorsaga! ;)

 Alexander i aksjon med øksa! Hihi! 


Sjekk den vakre uktsikten vi får! Nydelig!



 Fruen i aksjon...! ;)

Sophia har lært seg å si ååå, med grimase! hohoho - hun er så herlig!

 Lille luring!

Ellers forsøkte vi å sitte litt ute i finværet i dag, for for en gangs skyld var det ikke vind! Jippi! Så vi kosa oss noen minutter ute, fram til ei stoooor humle kom å svirra foran oss og ikke ville flyge vekk. Det endte med at jeg stod å hylte "hjelp-hjelp", tok Sophia under armen å sprang inn, med humla etter. Men vi klarte å komme oss i sikkerhet på soverommet... :) Flaut med naboen som satt ute, rett ved siden av.. :) Humla hadde imidlertid fløget ut igjen når jeg turte å kikke ut soverromsdøra da.. Det er så sykt irriterende å være så ufattelig redd for de små flyvende krypene, så skulle virkelig ønske det fantes en kur. Greit nok når jeg bare hadde meg selv å tenke på - da kunne jeg bare løpe, men nå må jeg være redd for to og "redde" Sophia.. Huff, jeg er helt patetisk... Men men.


Her er iallfall lillegullet på terassen!


God mandagskveld folkens! :D

2 kommentarer:

  1. Du må jo ikke ta me å skremm livet a litjpia når du selv blir redd. End jo opp med at ho også blir kjemperedd for bugsa når ho voks opp. :)

    SvarSlett
  2. æ veeet.. men kan liksom ikke nå for det. Så har du en kur - kom med den! ;)

    SvarSlett